Ford Mustang to kultowy samochód sportowy znany chyba przez każdego, będący bez wątpienia ikoną popkultury. Wyróżnia się on pojemnymi silnikami, rzucającym się w oczy stylem i kompaktowym nadwoziem, jest tzw. pony carem.
Historia klasycznego Mustanga
W latach 60. ubiegłego wieku Chevrolet Corvette był jednym spośród najpopularniejszych amerykańskich samochodów sportowych. Fakt, że był on osiągalny cenowo dla ludzi o wysokich dochodach z pewnością przyczynił się do wyprodukowania przez Forda wozu charakteryzującego się niższym kosztem. O nazwie Mustang miało zadecydować odniesienie projektanta Johna Najjara do amerykańskiego myśliwca P-51 Mustang. Wobec braku zainteresowania pomysłem wiązania samochodu z samolotem, zaproponowano tę samą nazwę, jednak w odniesieniu do rasy konia. Pierwsza jego generacja, czyli Ford Mustang I produkowany w latach 1964 – 1973, sprzedał się w ilości ponad 1,5 miliona sztuk. Pierwsza prezentacja modelu odbyła się 17 kwietnia 1964 roku. Wóz ten był budowany na podstawie modelu Falcon, a jego pierwsze wersje miały niemal identyczne wymiary jak Falcon.
Przeciętne spalanie Forda Mustanga w zależności od pojemności oscyluje między 9-12 litrami na 100km, jednak podczas jazdy w mieście może ono wzrastać do 18 litrów na 100km.
Władanie Mustangiem to swojego rodzaju prestiż dla użytkownika
Oprócz tego samochód ten znany jest również ze swojego wyglądu i szybkości. Jazdę na polskich drogach może utrudniać niskie i sztywne zawieszenie. Przy szybkiej i agresywnej jeździe należy uważać na skrzynię biegów czy też dyferencjał, w Mustangach V powinno się zwracać uwagę na płyn chłodniczy, który może wydostawać się przez korek zbiornika. Podczas zwykłej, niewysilającej zbytnio jazdy mechanizmy Mustanga nie powinny ulegać zużyciu zbyt szybko.